با سلامت

سلامتی در یک قدمی شما

دلایل آرتروز گردن در سبک زندگی شما

نسترن ۳ روز پیش

آرتروز گردن، رایج‌ترین نوع آرتروز در ناحیه این بخش از ستون فقرات است که به دلیل آسیب و فرسایش تدریجی غضروف‌های مهره‌های گردن ایجاد می‌شود. این وضعیت معمولاً در اثر سبک زندگی نامناسب، فعالیت‌های بدنی نامطلوب و افزایش سن بروز می‌کند. به تدریج، سائیدگی غضروف‌های مهره‌ها منجر به درد، کاهش دامنه حرکتی و حساسیت در ناحیه گردن می‌گردد. شناخت علل و عوامل خطر ابتلا به آرتروز گردن و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مهم ترین عوامل مؤثر در بروز آرتروز گردن

آرتروز گردن یکی از مشکلات شایع است که تعداد زیادی از مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و از درد مزمن ناشی از آن رنج می برند. عوامل متعددی می توانند در بروز آرتروز گردن نقش داشته باشند، اما سبک زندگی نادرست از جمله مهم ترین عوامل محسوب می شود. این سبک زندگی می تواند شامل عواملی مانند فعالیت بدنی ناکافی، اضافه وزن، استرس و عدم استراحت کافی باشد که همگی می توانند بر سلامت گردن تأثیر منفی بگذارند و زمینه ساز بروز آرتروز گردن شوند.

از جمله تغییراتی که در ستون فقرات در بیماری آرتروز گردن ایجاد می شود عبارتند از ایجاد تغییرات در ساختار دیسک های بین مهره ای و پس از آن برجسته شدن آن به درون کانال نخاعی و نیز ایجاد سوراخ های بین مهره ای و همچنین ایجاد خارهای استخوانی در لبه مهره ها و به دنبال آن به هم خوردن انحنای طبیعی

آرتروز گردن به درد، کشیدگی و سفتی مهره های گردن گفته می شود که عوارض جدی برای سلامت بدن به همراه دارد.

دلایل بروز آرتروز گردن و روشهای درمانی آن

آرتروز گردن به کشیدگی مهره های گردن گفته میشود

بیوگرافی
سلامتی در یک قدمی شما
آخرین نوشته‌ها
آرشیو موضوعی