با سلامت

سلامتی در یک قدمی شما

آلرژی با افزایش سن تشدید می‌شود

نسترن ۱۳ روز پیش

بسیاری از افراد در جامعه ما با مسئله آلرژی دست و پنجه نرم می‌کنند. این درحالی است که شدت و سطح آلرژی در میان افراد مختلف، متفاوت و متغیر است. این موضوع، نگرانی‌هایی را برای بسیاری از شهروندان ایجاد کرده است که آیا با افزایش سن، شدت آلرژی نیز به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت یا خیر. بررسی و مطالعه دقیق این موضوع می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار افراد مبتلا به آلرژی قرار دهد تا بتوانند مدیریت مناسب‌تری بر روند درمان و کنترل آلرژی خود داشته باشند.

ارتباط افزایش سن با تغییرات ایجاد شده در آلرژی

بسیاری از افراد عاشق فصل بهار هستند، اما متأسفانه با فرا رسیدن این فصل، آلرژی فصلی آنها نیز آغاز می شود که بسیار خسته کننده است. این آلرژی ممکن است با افزایش سن برای برخی افراد شدیدتر نیز شود. در این مقاله، قصد داریم به بررسی تأثیر افزایش سن بر سطح آلرژی بپردازیم. این موضوع می تواند به درک بهتر چگونگی تغییرات آلرژی با افزایش سن کمک کند.

چرا آلرژی با بالا رفتن سن افزایش پیدا می کند؟

توانایی مقابله با آلرژی ممکن است با بالا رفتن سن کم شود که دلایل زیر را خواهد داشت:

قرار گرفتن در معرض آلرژن ها

وقتی که سن بالاتر می رود، حساسیت سیستم ایمنی افزایش پیدا کرده و فرد بیشتر در معرض آلرژن ها قرار می گیرد که همین باعث می شود تا به مرور زمان و با افزایش سن آلرژی بدتر شود.

شدت آلرژی

تغییرات سیستم ایمنی

با بالا رفتنِ سن؛ سیستم ایمنی هم تغییراتی خواهد داشت و تحمل بدن نسبت به آلرژن‌ ها کاهش پیدا خواهد کرد‌ و در نتیجه پاسخ های آلرژیک، التهاب و عفونت ها هم بیشتر می ‌شود.

البته گاهی اوقات آلرژی با افزایش سن بهبود هم پیدا می کند

درست است که آلرژی با افزایش سن گاهی بدتر می‌ شود؛ اما از طرفی همه چیز برعکس خواهد شد. آلرژی ممکن است با افزایش سن و به مرور زمان بهبود پیدا کند.

در نهایت هنوز مشخص نیست که چرا بعضی از آلرژی ها با بالا رفتن سن تشدید و بعضی بهبود پیدا خواهند کرد.

بیوگرافی
سلامتی در یک قدمی شما
آخرین نوشته‌ها
آرشیو موضوعی