با سلامت

سلامتی در یک قدمی شما

بهترین راه های جلوگیری از پیری پوست

نسترن ۲۷ روز پیش

پیری پوست امری اجتناب‌ناپذیر در چرخه زندگی تمامی افراد بشر است. با این حال، خوشبختانه راهکارهایی وجود دارد که می‌توانند در راستای جوانسازی و حفظ سلامت پوست به کمک آیند. این رویکردها با بهره‌گیری از اصول علمی و پزشکی، امکان مقابله با عوامل مخرب پیری پوست و بازیابی شادابی و طراوت آن را فراهم می‌آورند. بدین ترتیب، افراد قادر خواهند بود تا با اتخاذ این راهکارها، از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و ظاهری جوان‌تر و سالم‌تر را حفظ نمایند.

پیری پوست به‌خصوص اطراف دهان با این اشتباه

وقتی که داخل اینترنت چرخی بزنید، متوجه می‌ شوید که توصیه های بسیار زیادی وجود دارند که باعث می‌ شود شما جوان تر به نظر برسید. بدون شک، داشتنِ رژیم غذایی متعادل، استفاده از ضدآفتاب، پاک کردن آرایش قبل از خواب، از جمله روش هایی هستند که می‌توانند شما را جوان‌ تر نشان دهند. در این مقاله، ما به شما اطلاعات مفیدی در این زمینه ارائه می‌دهیم. این بخش از مراقبت از پوست و موی نمناک را تا انتها مطالعه کنید و بیاموزید که اگر بالای 50 سال داشته باشید، چه اشتباهاتی ممکن است باعث شود که پیر به نظر برسید و چگونه می‌توانید این وضعیت را بهبود بخشید.

استفاده از نی پوست شما را زودتر پیر میکند

اگر می خواهید که علائم پیری را کُند تر کنید، باید از نوشیدن مایعات با نی خودداری کنید که باعث ایجاد خطوط و چین و چروک روی صورت در اطراف دهان می شوند. حرکت تکراریِ مکش با نی باعث می شود که ماهیچه های اطراف دهان خیلی فعال باشند و بین فیبر های ماهیچه چین خوردگی هایی به وجود بیاید که باعث شود روز به روز عمیق‌تر گردند. البته نوع نوشیدنی تفاوت زیادی را ایجاد می کند. به‌ عنوان‌ مثال مایعات غلیظ تر مانند اسموتی‌ ها نیاز به نیروی بیشتری برای انقباض صورت دارند و در نتیجه فشار منفی بیشتری به صورت وارد می گردد.

نوشیدنی

انجام این کار بعد از 50 سالگی تاثیر منفی بیشتری دارد

وقتی که جوان هستیم، پوستمان بعد از لبخند، خندیدن یا خوابیدن راحت تر به حالت طبیعی برمی گردد اما بعد از 40 سالگی قضیه متفاوت است، زیرا چربی، کلاژن و الاستین پوست کاهش پیدا کرده است.

راهکارهای مؤثر هم وجود دارند

هنگامی که چین و چروک اتفاق می‌ افتند، برطرف کردنشان کار راحتی نیست اما معمولا روش هایی مانند بوتاکس را برای شان به کار می‌ گیرند. تزریق سم بوتولونیوم می تواند به ریلکس کردن ماهیچه قسمت بالای لب کمک کند و خطوط عمودی را در این ناحیه کاهش دهد. فیلر هیالورونیک اسید هم مؤثر است که می تواند خطوط و چروک صورت را پر کند؛ اما بهترین راهکار این است که از تشکیل شان جلوگیری کنید تا اینکه بعداً بخواهید آن ها را برطرف کنید. یکی از راه های جلوگیری از این چروک ها، خودداری از استفاده از نی برای نوشیدنی است.

بیوگرافی
سلامتی در یک قدمی شما
آخرین نوشته‌ها
آرشیو موضوعی