با سلامت

سلامتی در یک قدمی شما

تکنولوژی را با دقت بررسی کنید: کشف پنهان پیشرفت های تکنولوژیکی

نسترن یک ماه پیش

یکی از شایع ترین دلایل مراجعه ی بیماران به جراحان عمومی، وجود مشکلات و اختلالات در ناحیه ی تحتانی بدن یا ناحیه ی مقعدی آن ها می باشد. این مشکلات که از سوی پزشکان با عنوان بواسیر یا هموروئید شناخته می شوند، به دلیل تورم و برآمدگی های موضعی در این ناحیه ایجاد می گردند. بیماران مبتلا به این وضعیت معمولاً با علائم و نشانه هایی چون درد، خونریزی، و ناراحتی های موضعی مراجعه نموده و جراحان عمومی مسئولیت تشخیص و درمان این گونه اختلالات را بر عهده دارند.

بواسیر چیست و چگونه درمان می شود؟

بواسیر یک بیماری شایع در افراد چاق و بی تحرک است. در این بیماری، رگ های وریدی که وظیفه کمک به عمل دفع را دارند، گشاد شده یا ورم کرده و موجب درد یا خون ریزی می شوند. بواسیر به دو نوع خارجی و داخلی تقسیم می شود. در مراحل اولیه بیماری، پزشکان توصیه می کنند که بیماران به استراحت مطلق پرداخته و مصرف فیبر و مایعات را افزایش دهند. در مرحله مزمن بیماری، لیزر بواسیر یکی از درمان های موثر است که به بهبود سریع بیماری کمک می کند.

بواسیر یا هموروئید، رگ های ورم کرده ای است که در مقعد یا روده بزرگ تشکیل می شود. البته این طبیعی است که رگ ها در ناحیه مقعد و هنگام مدفوع کمی متورم شوند اما برخلاف رگ های طبیعی، بواسیر بطور دائمی گشاد می شود. بروز بواسیر هم به صورت خارجی (در زیر پوست مقعد) و هم داخلی ( داخل مقعد ) می باشد. تقریبا از هر 2 نفر بزرگسال بالای 50 سال، 1 نفر دچار بواسیر است.

بیوگرافی
سلامتی در یک قدمی شما
آخرین نوشته‌ها
آرشیو موضوعی