با سلامت

سلامتی در یک قدمی شما

بادکنک های تولد را با احتیاط فوت کنید: نکات ایمنی برای جشن های تولد

نسترن یک ماه پیش

در آخرین بررسی های انجام شده توسط محققان مشخص گردید که فوت کردن شمع در مراسم و مناسبت های مختلف می تواند موجب افزایش چشمگیر انتقال باکتری ها تا حد 1400 درصد گردد. این یافته ها حاکی از آن است که فوت کردن شمع در این گونه مراسم می تواند عاملی بالقوه برای گسترش و انتشار آلودگی های باکتریایی محسوب شود و لزوم توجه و احتیاط بیشتر در این خصوص را ضروری می سازد. بررسی و شناسایی راهکارهای مناسب برای کاهش این ریسک از جمله موضوعات مهم مورد توجه محققان در این زمینه می باشد.

شمع تولد را فوت نکنید!

عادت فوت کردن شمع تولد موجب انتقال باکتری های بیماری زا است! محققان دانشگاه کلمسون آمریکا بررسی کردند که فوت کردن شمع تولد قبل از برش کیک باعث گسترش باکتری ها می شود. به گفته محققان، باکتری ها بخش جدایی ناپذیر زندگی هستند و تقریبا در تمامی تماس های انسانی وجود دارند. چه مفید و چه بیماری زا، مهم است که بدانیم چگونه این باکتری ها منتقل می شوند و با راه های پیشگیری از آلودگی آشنا شویم. بیماری های ناشی از باکتری های بیماری زا که به سرعت در جمعیت منتشر می شوند، نگرانی اصلی سلامت عمومی جامعه امروز هستند.

انتقال بیماری

خطر جدی فوت کردن شمع تولد

خطر جدی فوت کردن شمع تولد برای سلامتی

محققان عنوان می کنند بعد از فوت کردن شمع ها، احتمال انتقال باکتری ها به کیک به شکل قابل توجهی افزایش می یابد.به گفته محققان با فوت کردن شمع 1400 درصد احتمال انتقال باکتری های مجرای تنفسی شخص فوت کننده به سطح کیک وجود دارد و ممکن است به فردی که بعداً آن کیک را می خورد منتقل شود. محققان در این مطالعه کیک مصنوعی با استفاده از فوم پلی استایرن ساختند. بعد از آن لایه‎ای از فویل روی آن پوشاندند و شمع‎ها را روی آن قرار دادند. از برخی از شرکت‎کنندگان در این آزمون خواستند کمی پیتزا بخورند و شمع را فوت کنند. البته به غیر از پیتزا 11 نوع خوراکی دیگر هم به داوطلبان داده شد. نتیجه این آزمایش نشان داد خوردن هر نوع غذا مقدار باکتری اضافه شده به سطح کیک را به اندازه‎ای خاص افزایش می‎دهد و البته میانگین آن 14 هزار برابر است. با این حال محققان تاکید دارند این باکتری‎ها معمولا باعث بیماری نمی ‏شوند و این مطلب فقط برای اطلاع از مقدار باکتری‎ای که با فوت کردن شمع روی کیک اضافه می ‏شود. یکی از محققان این آزمون مدعی شده باکتری‎های روی کیک معمولا باعث بیماری نمی ‏شوند و تنها در مواردی خاص که فرد مریضی واگیردار داشته باشد می ‏تواند احتمال ابتلا به بیماری را افزایش دهد.

بیوگرافی
سلامتی در یک قدمی شما
آخرین نوشته‌ها
آرشیو موضوعی