با سلامت

سلامتی در یک قدمی شما

پاپیلوما چشمی: علائم و درمان

نسترن یک ماه پیش

پاپیلومای چشم، نوعی بیماری چشمی است که ممکن است منجر به تهدید بینایی بیمار گردد. علائم متنوعی برای این بیماری وجود دارد و امروزه راه‌های تشخیص و درمان مناسبی برای آن شناخته شده است. این بیماری، یکی از مشکلات چشمی است که نیازمند توجه و مدیریت پزشکی مناسب می‌باشد تا از آسیب بینایی بیمار جلوگیری شود. پزشکان متخصص چشم‌پزشکی، با انجام ارزیابی های دقیق و به‌کارگیری روش‌های تشخیصی و درمانی مؤثر، می‌توانند به بهبود وضعیت بیماران مبتلا به پاپیلومای چشم کمک کنند.

آنچه در مورد علل و علائم پاپیلومای چشم باید بدانید

پاپیلوما می تواند باعث ایجاد دوبینی ، تاری دید یا حتی کوری در فرد شود. این ضایعه در دیسک اپتیکال در قعر چشم اتفاق می افتد و با استفاده از تکنیک های بینایی سنجی می توان آن را تشخیص داد. در این مقاله از بخش بهداشت و سلامت نمناک ، علل ایجاد این وضعیت را به تفصیل برای شما توضیح خواهیم داد.

پاپیلوما چشم

علل پاپیلومای چشم

همان طور که قبلا اشاره کردیم علل این وضعیت می تواند به دلیل فشار خون در جمجمه باشد .این وضعیت عاملی برای افزایش مایع مغزی نخاعی یا توده غیر طبیعی داخل مغز می باشد .

معمولاً در موارد مختلف برای فرد تکرار می شوند. زمانی که از این توده های غیر طبیعی صحبت می کنیم، منظورمان تومور ها ، برآمدگی ها و مشکلات حاصل از عفونت یا خونریزی است .

طبق مطالعات انجام شده در ژورنال های مربوط به مکمل های نورولوژی ، رایج ترین علت پاپیلوما یک فشار خون داخل جمجمه ای به صورت ناشناخته می باشد . به معنای این که فشار افزایش پیدا می کند و علت زمینه ای نامشخص باقی می ماند . در بعضی از موارد ممکن است به دلیل ورم مغزی یا مننژیت باشد و همچنین ممکن است علائم سندروم ورنیکه را به همراه داشته باشد .

پاپیلومای چشمی

سایر علل این وضعیت که معمولاً رواج کم تری دارند، شامل موارد زیر هستند

  • سندروم گلیان بار
  • زیاد بودن ویتامین آ در بدن
  • تومور نخاعی
  • سندروم ونا کاوا

سر درد معمولاً یکی از علائم اصلی فشار خون داخل جمجمه و پاپیلوما است .

در مورد پاپیلوما باید چه مواردی را به یاد داشته باشیم ؟

چیزی که باید درمورد پاپیلوما به یاد داشته باشید ، تاثیر آن روی عصب بینایی است . در واقع یک افزایش فشار داخل جمجمه باعث می شود که وضعیت های گوناگونی تشکیل شوند . اگر چه در بیشتر موارد همه آن ها یک اتفاق مشابه دارند :افزایش فشار داخل جمجمه .

پاپیلوما

یکی از رایج ترین علل پاپیلوما که گفتیم ، همین فشار خون تومور های مغزی، خونریزی داخلی و عفونت است .

پاپیلوما باید تحت درمان های اورژانسی قرار بگیرد تا آسیب جبران ناپذیری به بینایی وارد نشود .

علائم پاپیلوما چیست؟

علائم پاپیلوما متنوع هستند . هنگام شروع ، معمولاً بدون علائم است و متخصصان فقط از آزمایش عمیق چشم ، آن ها را متوجه می شوند .اگر چه بعد از پیشرفت کردن می تواند به فیبر های عصبی بینایی آسیب وارد کند و در نتیجه علائم مشهودی را از خودش نشان خواهد داد . در چنین حالتی پاپیلوما روی بینایی تاثیر می گذارد .

پاپیلوما باعث تاری دید ، دو بینی یا حتی ناپدید شدن کامل به مدت چند ثانیه می شود .

علائم پاپیلوما

بسیاری از بیماران حساسیت به نور را هم تجربه می کنند .

اکثر مشکلات بینایی فقط چند ثانیه طول می کشد و علاوه بر آن خونریزی جمجمه هم می تواند علائم دیگری همراه با خودش داشته باشد که مثلا سر درد ، حالت تهوع و استفراغ جزء رایج ترین آن هاست.

سردرد هنگام بیدار شدن از خواب در فرد در بیشترین حالت خودش قرار دارد و در طول روز هم افزایش پیدا می کند و در مواردی که مننژیت ایجاد مشکل کرده باشد ، ممکن است سفتی در پشت گردن اتفاق بیفتد.

درمان پاپیلومای چشم

هدف اصلی از درمان پاپیلوما این است که علل خونریزی داخلی را از بین ببریم . بنابراین باید کارهای اورژانسی را انجام دهید . زمانی که خونریزی ناشناخته علت اصلی باشد ، پزشکان باید به دنبال راه هایی برای کاهش مایع مغزی نخاعی بگردند .

درمان پاپیلوما

در بهترین حالت ، آن ها ممکن است دارو های ادرارآور مانند مانیتول یا فوروسمید را تجویز کنند . علاوه بر آن کاهش وزن هم می تواند عاملی برای محدود کردن مایعات و نمک اضافی در بدن باشد . همچنین می توان با بالا نگه داشتن سر هنگام خواب به این وضعیت کمک کرد اما اگر هیچ کدام از این روش ها سازگار نبود ، جراحی ضروری خواهد بود .

جراحی باعث می شود که آب اضافی داخل مغز کشیده شود و در نهایت اگر علت عفونت یا همان ورم موجود به دلیل تجمع باکتریایی باشد ، بیمار باید آنتی بیوتیک مصرف کند .

بیوگرافی
سلامتی در یک قدمی شما
آخرین نوشته‌ها
آرشیو موضوعی