با سلامت

سلامتی در یک قدمی شما

پرپشت کردن موها بدون نیاز به دارو؛ راهکارهای موثر برای افزایش حجم مو در سنین بالا

نسترن ۲ ماه پیش

در این مطلب، ما نکات مفیدی را برای تقویت موها و پیشگیری از ریزش مو در سنین بالاتر ارائه کرده ایم. با به کارگیری این توصیه ها، شما می توانید همواره موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید. این راهکارها بر پایه تحقیقات علمی و تجربیات عملی طراحی شده است تا به شما در حفظ و ارتقای سلامت موها کمک نماید. با رعایت دقیق این نکات، می توانید از داشتن موهایی فوق العاده لذت ببرید.

تقویت موهای سر با افزایش سن؛ باور داشته باش و عمل کن

با افزایش سن، موها نیاز به مراقبت بیشتری دارند زیرا کمبود برخی ویتامین ها و ضعف گردش خون باعث ریزش موها و کاهش زیبایی آنها می شود. اما این مسئله قابل حل است و شما می توانید با رعایت اصول پایه مراقبت از مو، مقاومت و حجم موهای خود را حفظ کنید. در ادامه این بخش از پوست و مو نمناک، 4 اصل پایه درمان ریزش مو و تقویت آن را خواهید آموخت.

تغذیه، تغذیه، تغذیه

باور داشته باشید که توجه به تغذیه و رعایت باید نبایدهای این بخش مهم زندگی تان، کلید اصلی داشتن موهای زیبا و قوی است. چنانچه در برنامه غذایی خود از منابع انواع ویتامین ها، زینک، روی و آهن به اندازه کافی استفاده کنید، هرچقدر هم سن شما بالا باشد بازهم موهایتان زیبایی و استحکام لازم را خواهند داشت.

تقویت مو

رفتار ملایم با مو

موها عضو مهمی هستند که نیاز به توجه دارند و بی توجهی به آنها نتیجه ای جز ریزش و ضعیف شدن ندارد، پس با مو‌های خود مهربان باشید اجازه آسیب به آنها را ندهید. برای این هدف کافیست مصرف مواد شیمیایی و همینطور وسایل حرارتی همچون سشوار و اتوی مو را به حداقل برسانید.

استفاده از شامپو‌ی مناسب

حقیقت این است که هیچ شامپویی قرار نیست برای موهای شما معجزه کند ولی استفاده از شامپوهایی که حاوی موادی همچون روغن آرگان، کراتین و بیوتین هستند، میتوانند عوارض کمتری روی موهای شما از خود بر جای بگذارند.

کوتاه کردن موها

پیش از این هم درمورد اثرات مثبت کوتاه کردن منظم موها برایتان گفتیم و اینجا هم اشاره می کنیم که یکی از راهکارهای تقویت موهای سر، کوتاهی منظم و صحیح آنهاست که از بروز مشکلاتی همچون موخوره و شکنندگی مو جلوگیری میکند.

کوتاه کردن مو

حرف آخر

قطعا این 4 توصیه را قبلا هم شنیده اید ولی احتمالا در عمل کردن به آنها کوتاهی کرده بودید که هنوز بدنبال راهکارهایی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن موهای سرتان هستید. هرگز دیر نیست، از همین امروز شروع کنید.

بیوگرافی
سلامتی در یک قدمی شما
آخرین نوشته‌ها
آرشیو موضوعی