با سلامت

سلامتی در یک قدمی شما

آیا لیزر موهای زائد منجر به نازایی می شود؟

نسترن ۲ ماه پیش

بسیاری از افراد در انجام لیزر موهای زائد با سردرگمی و ابهام روبرو هستند و سوالات متعددی در ذهن خود دارند. از جمله اینکه آیا لیزر موهای زائد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد، یا اینکه آیا این روش می‌تواند منجر به نازایی شود. همچنین بسیاری افراد درباره انتخاب دستگاه مناسب، مانند الکساندرایت یا دایود، دچار تردید هستند. در این نوشتار، تلاش شده است تا تا حد امکان به این سوالات پاسخ داده شود. بنابراین مطالعه این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا ابهامات خود را برطرف کرده و تصمیم آگاهانه‌تری در خصوص انجام لیزر موهای زائد اتخاذ نمایید.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک گزینه عالی برای از بین بردن دائمی موهای زائد بدن است. با این حال، نوع لیزر و دستگاهی که استفاده می‌شود، مسئله‌ای است که بسیاری از افراد هنگام مراجعه برای لیزر نسبت به آن بی‌تفاوت هستند. عدم آگاهی از بهترین لیزر موهای زائد متناسب با نوع مو و پوست، ممکن است منجر به سوختگی پوست و یا بی‌نتیجه بودن هزینه و زمانی شود که صرف این کار شده است. در این مطلب، قصد داریم به معرفی بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد ایرانیان بپردازیم.

اهمیت انتخاب بهترین لیزر موهای زائد چیست؟

اولین سوالی که احتمالا برای مراجعه کنندگان مطرح میشود این است که لیزرهای موجود چه تفاوتی با هم دارند و کدام یک از آنها برای من مناسب است؟ همانطور که احتمالا میدانید، تمامی دستگاه های که در ایران برای لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار میگیرند، ساخت کشورهای خارجی مانند آمریکا هستند. گرچه این مسئله در نگاه اول خیال شما را بابت کیفیت و عملکرد دستگاه راحت میکند، اما با کمی دقت متوجه خواهید شد که این دستگاه برای افراد اروپایی طراحی و بهینه شده است! بنابراین قدرت و توان در نظر گرفته شده برای این دستگاهها، معمولا برای پوست های سفید با موهای بور مناسب است.

اما پوست ایرانیان، معمولا پوستی گندمگون با موهای تیره است. بنابراین احتمال اینکه لیزر الکس برای تمامی پوستها مناسب نبوده و منجر به سوختگی و یا از بین نرفتن موها به طور کامل شود، وجود دارد. زمانی که اشعه لیزر قدرت زیادی داشته باشد و یا قادر به شناسایی مو روی سطح پوست نشود، این احتمال وجود دارد که به جای مو، پوست کنار آن را هدف قرار داده و منجر به سوختگی پوست شود. در این شرایط رنگدانه های پوست برای همیشه از بین رفته و پوست دو رنگه میشود. پس قبل از انجام لیزر، بهتر است تحقیقات خود را در خصوص لیزر منتخب و نحوه عملکرد آن روی پوستی با شرایط شما، کامل کنید.

بیوگرافی
سلامتی در یک قدمی شما
آخرین نوشته‌ها
آرشیو موضوعی