با سلامت

سلامتی در یک قدمی شما

بررسی نکات مهم قبل از خرید سرم های پوستی

نسترن ۲ ماه پیش

سر پوست یکی از اساسی ترین و ضروری ترین محصولات مراقبت از پوست محسوب می شود که باید در روند مراقبت از پوست خود به آن توجه ویژه داشته باشید. با این حال، قبل از خرید و استفاده از این محصول مهم، لازم است به برخی از نکات مهم و کلیدی توجه کنید. این نکات می تواند در انتخاب و استفاده صحیح از این محصول به شما کمک کند و در نهایت منجر به حصول نتایج مطلوب و دلخواه از به کارگیری آن گردد.

نکات مهمی که قبل از خرید سرم صورت باید در نظر بگیرید

زمانی که صحبت از مراقبت از پوست می شود، شما باید محصولات، ابزارها و تکنیک های مناسب را شناسایی کرده و آن ها را در روتین مراقبتی خود به کار ببرید تا بتوانید پوستی سالم داشته باشید. بنابراین، شما باید بدانید که چه محصولاتی را چگونه استفاده کنید تا بهترین نتایج را به دست آورید.

یکی از این محصولات مهم که اکثر افراد برای پوستشان آن را به کار می‌ گیرند، سرم است که قبل از خرید سرم صورت، باید نکات ضروری را در نظر بگیرید که در این قسمت از بهداشت و سلامت پوست و موی نمناک آنها را به شما توضیح خواهیم داد.

مشکل پوستی و هدف خود را بشناسید

زمانی که می خواهید از یک محصول جدید استفاده کنید، بسیار مهم است نوع پوست خودتان را شناخته و بعد یک سرم صورت بخرید؛ یعنی اول باید با بافت صورت، سطح حساسیت و هرگونه مشکل مانند خشکی و مشکلات رنگدانه‌ای در آن آگاه باشید تا بتوانید محصول مناسبی را برای پوستتان انتخاب کنید.

زمانی که متوجه مشکل و نیاز پوست خود شدید، باید ببینید که هدفتان از خرید سرم صورت چیست و می خواهید به چه چیزی برسید. اگر مشکل خشکی است، پس باید از یک سرم آبرسان با پایه روغن استفاده کنید. اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، باید محصولی استفاده کنید که به صورت ریشه ای مشکل را حل کند تا بتواند منافذ را پاکسازی کند.

مشکل پوستی

با مواد تشکیل دهنده آشنایی پیدا کنید

شاید وسوسه شوید که زیباترین محصول از لحاظ ظاهری را خریداری کنید، اما به اثرات آن واقف نباشید. در صورتی که باید با مواد تشکیل دهنده موجود در آن آشنایی پیدا کنید و بعد محصول را انتخاب کنید؛ مثلا اگر پوست چربی دارید، موادی مانند نیاسینامید یا سالیسیلیک اسید می‌ تواند پوست شما را متعادل کند و آکنه و چربی اضافه را از بین ببرد. مشاوره گرفتن از یک متخصص پوست می تواند یک راه ایده آل برای شناخت نیاز های پوستی و بررسی مواد تشکیل دهنده باشد.

تمام اهدافتان را در یک محصول جستجو کنید

هیالورونیک اسید، گلیکولیک اسید، رتینول و ویتامین c جزء مواد بسیار فعال و غنی هستند که در سرم های پوستی وجود دارند؛ به خاطر همین پیشنهاد می کنیم محصولی بخرید که همه این مواد را داخل خود داشته باشد و بتواند تمام اهداف پوستی را برایتان رقم بزند.

محصولی انتخاب کنید که پوست تان را درمان کند

بهتر است به دنبال محصولات سبک‌تر و رقیق‌تر باشید که به راحتی به پوستتان جذب شود و با توجه به نوع پوستی که دارید، تناژ، بافت و ظاهر کلی که در پوست تان سراغ دارید، شما را به همه اهدافتان برساند و در نهایت یک راهکار درمانی برای پوست تان باشد.

سرم پوست

به قیمت توجه نکنید

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، سرم پوست اهمیت بسیار زیادی دارد اما همیشه محصولات گران‌قیمت لزوما محصولات خوبی نیستند؛ پس بهتر است که به مواد تشکیل دهنده، برند و کیفیت محصول دقت کنید، نه این که چه قیمتی دارد.

موارد پایه و اساسی را فراموش نکنید

زمانی که یک سرم خوب خریداری کردید، باید به موارد پایه استفاده از این سرم هم دقت داشته باشید. اولین و مهم ترین کاری که باید انجام دهید، این است که ببینید چه محصولی مناسب پوست شما است.

قبل از استفاده از محصول حتما تونر بزنید؛ سپس چند قطره روغن روی صورت بریزید و بعد از مرطوب‌کننده استفاده کنید. این کار را قبل از افتاب هنگام صبح انجام دهید که باعث می‌ شود ضد آفتاب تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و از پوست در برابر آسیب خورشید محافظت خواهد کرد.

از متخصص پوست مشاوره بگیرید

متخصص پوست خیلی راحت می تواند نوع پوستتان را تشخیص دهد و متوجه میزان چربی زیاد، حساسیت بالا یا نیاز آن باشد و به شما مشاوره درستی دهد.

بیوگرافی
سلامتی در یک قدمی شما
آخرین نوشته‌ها
آرشیو موضوعی